Platformen met klantbeoordelingen

Hoe platforms voor klantbeoordelingen de reputatie van je bedrijf kunnen verbeteren en je zichtbaarheid kunnen vergroten

Platformen voor klantbeoordelingen zijn de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Lees hoe aanbevelingen in de loop der tijd zijn veranderd en hoe klantbeoordelingen een krachtig marketinginstrument zijn geworden.

1. Waarom zijn platforms voor klantbeoordelingen zo belangrijk?

De gemiddelde persoon wordt gebombardeerd met tot wel 5.000 reclameboodschappen per dag. Voor consumenten maakt dit het moeilijk om een mening te vormen over een bepaald product of dienst en de juiste aankoop te doen, vooral wanneer alle alternatieven dezelfde resultaten beloven te leveren. Daarom wenden veel mensen zich tot online klantenbeoordelingen om informatie te vinden over de kwaliteit, het serviceniveau, de kosten-prestatieverhouding en andere details over een groot aantal producten en diensten. Als andere klanten denken dat het goed is, dan is het dat waarschijnlijk ook. Consumenten gebruiken de meningen, beoordelingen, feedback en recensies die online worden geplaatst door onpartijdige klanten om weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen.

Maar platforms voor klantbeoordelingen bestaan niet alleen om klanten te helpen erachter te komen of een product of dienst aan hun normen voldoet. Ze stellen bedrijven en dienstverleners ook in staat om klantbeoordelingen te gebruiken om vertrouwen te genereren en inzicht te krijgen in de kwaliteit van wat ze doen en hoe tevreden hun klanten zijn. Kwalitatieve feedback van klanten werpt licht op de sterke en zwakke punten van een bedrijf en onthult mogelijkheden om te optimaliseren, de klanttevredenheid te verhogen en nieuwe klanten aan te trekken. En voor dienstverleners zijn klantbeoordelingen marketinggoud: ze dragen bij aan je online reputatie en wekken een gevoel van vertrouwen en authenticiteit op bij potentiële klanten.

2. Gebruik van klantbeoordelingsplatforms in het digitale tijdperk

Dankzij het internet hebben onze samenleving en de manieren waarop we communiceren de afgelopen 20 jaar enorme veranderingen ondergaan. Terwijl productaanbevelingen in het verleden beperkt bleven tot eenvoudige mond-tot-mondreclame onder vrienden en kennissen, worden beoordelingen en onpartijdige promoties tegenwoordig online gepubliceerd op klantenbeoordelingsplatforms, zodat iedereen ze kan vinden en lezen.

Onderzoeken hebben aangetoond dat 88% van de consumenten tegenwoordig net zoveel vertrouwen heeft in online beoordelingen als in persoonlijke aanbevelingen. Ongeveer 89% zoekt zelfs een second opinion over aanbevelingen van vrienden en kennissen door de beoordelingen en recensies op klantenbeoordelingswebsites te controleren. Online klantenbeoordelingsplatforms worden nu door de meeste consumenten gezien als een bron van betrouwbare informatie als het gaat om producten en diensten.

Ciao.de was een van de eerste platforms in Duitsland die aanbevelingen van klanten, persoonlijke ervaringsrapporten en beoordelingen van producten en diensten aanbood. Het bedrijf bestaat niet meer, maar andere platforms zijn in hun voetsporen getreden. Het was ooit een nichebranche, maar heeft nu geheel nieuwe dimensies aangenomen en het aantal websites en platforms met klantbeoordelingen neemt voortdurend toe. Reviews waren oorspronkelijk beperkt tot producten, maar zijn nu uitgebreid met beoordelingen van artsen, leraren, financiële dienstverleners, kappers, coaches, makelaars, restaurants, hotels en nog veel meer. Websites met klantbeoordelingen maken nu feedback van klanten over zowat elk product of dienst beschikbaar voor online consumenten. De meeste van deze platformen zijn gespecialiseerd in producten of diensten voor specifieke industrieën of e-commerce, terwijl websites zoals ProvenExpert verzamelde beoordelingen en ratings van verschillende platformen bieden om het makkelijker te maken voor consumenten om verkopers en dienstverleners te vergelijken op basis van de ervaring van andere klanten.

3. Klanttevredenheid verhogen met ProvenExpert

Beoordelingen van andere platforms voor klantenbeoordelingen verzamelen

De overvloed aan klantenbeoordelingsplatforms van tegenwoordig kan het voor zowel consumenten als bedrijven moeilijk maken om alle beoordelingen en waarderingen bij te houden. Voor bedrijven is het belangrijk om te weten waar en wanneer er beoordelingen worden geplaatst door klanten, patiënten, cliënten, enz. om hierop te kunnen reageren. Maar het kost veel tijd en energie om elke beoordelingswebsite af te struinen op zoek naar nieuwe beoordelingen.

Dus hoe kun je dit proces stroomlijnen? Een effectieve oplossing is het samenvoegen van al je online beoordelingen en recensies op alle platforms. Met ProvenExpert kun je je beoordelingen van andere klantbeoordelingsplatforms importeren in één profiel. Deze functie maakt het gemakkelijk om alle inkomende feedback bij te houden, ongeacht waar deze is geplaatst - met een handig, centraal overzicht. ProvenExpert voegt ook je beoordelingsscores van andere platforms samen en houdt daar rekening mee in de totaalscore die wordt weergegeven in je profiel. Je hoeft dus niet te kiezen aan welke beoordelingen je aandacht wilt besteden - met ProvenExpert kun je alles krijgen.

Klantenbeoordelingsplatform voor dienstverleners

Oorspronkelijk waren feedback en aanbevelingen van klanten beperkt tot producten. Geleidelijk aan begonnen platforms voor klantenbeoordelingen ook beoordelingen van dienstverleners te ondersteunen. Vandaag de dag zijn er een aantal branchespecifieke platforms met klantbeoordelingen waar consumenten feedback kunnen geven en vinden over bijna elke denkbare dienst - haarstylisten, fysiotherapeuten, artsen, makelaars, advocaten - voordat ze een definitieve aankoopbeslissing nemen.

Omdat het moeilijk is voor consumenten om de kwaliteit van een dienst te beoordelen voordat ze er daadwerkelijk gebruik van hebben gemaakt, zijn aanbevelingen en beoordelingen van klanten enorm belangrijk geworden bij het doen van een weloverwogen aankoop.

Actief verzamelen van beoordelingen

Als een dienstverlener nog geen groot klantenbestand heeft of nog niet veel beoordelingen heeft verzameld, kan negatieve feedback een aanzienlijke bedreiging vormen voor de reputatie van het bedrijf. Daarom is het zo belangrijk om actief reviews en beoordelingen te verzamelen en tevreden klanten aan te moedigen om hun ervaringen te delen en zo de online reputatie en het publieke imago van het bedrijf te helpen vormen. Helaas zijn het meestal de meer ontevreden klanten die hun mening geven door negatieve feedback en beoordelingen te plaatsen op klantbeoordelingsplatforms.

Het is dus van vitaal belang om je tevreden klanten actief mee te laten doen en hun eigen mening te geven. En als klanten tevreden zijn over uw diensten, zijn ze vaak meer dan bereid om positieve feedback te geven.

Studies hebben aangetoond dat producten en diensten die gepaard gaan met een positieve beoordeling 200 keer beter verkopen dan producten en diensten zonder beoordelingen of beoordelingen. Het actief verzamelen van beoordelingen en waarderingen via klantenbeoordelingsportalen kan een blijvend positief effect hebben op de conversatiegraad van een bedrijf en daarmee op de omzet.

Enquêtesjablonen voor dienstverleners

Veel dienstverleners missen een manier om snel en eenvoudig feedback van klanten te verzamelen. Het actief beheren van klantbeoordelingen en beoordelingen kan veel werk zijn, vooral als u individuele handgeschreven enquêtes moet analyseren om erachter te komen hoe tevreden uw klanten zijn.

Dus, hoe kunnen dienstverleners snel en gemakkelijk de kwalitatieve feedback verzamelen die ze nodig hebben?

Met ProvenExperts branchespecifieke enquêtes en vragenlijsten hebben dienstverleners een aantal snelle en eenvoudige manieren - zowel online als offline - om uitnodigingen voor klantonderzoeken te versturen. De vragenlijsten bieden tot 60 enquête sub-criteria om uit te kiezen, maar kunnen ook worden gefilterd op categorieën zoals service, prestaties, kosten-prestatie verhouding, en nog veel meer. Beoordelaars kunnen ook hun eigen feedbacktekst toevoegen om de beoordelingen die ze hebben gegeven te verduidelijken.

ProvenExpert biedt nu enquêtesjablonen voor meer dan 40 branches, waaronder architectuur, autohandel, coaching, bouw, evenementen & entertainment, financiële diensten, fotografie, restaurants & bars, hotels & accommodatie, informatietechnologie & diensten, onroerend goed, juridische diensten, belastingadvies & boekhouding, verzekeringen, en nog veel meer. Dienstverleners hoeven alleen maar de enquête voor hun branche te selecteren om te beginnen met het verzamelen van concrete feedback en het beoordelen van de kwaliteit van hun diensten.

Klantbeoordelingen op zoekmachines

Veel klanten gebruiken tegenwoordig populaire zoekmachines - in de eerste plaats Google - om de juiste dienstverlener te vinden. Zoeken naar lokale dienstverleners op Google toont de top drie Google Mijn Bedrijf-resultaten voor uw regio, inclusief Google-sterrenwaarderingen. Deze prominente vermeldingen trekken meer aandacht voor lokale zoekresultaten dan de resultaten in de standaard zoekresultatenlijst. De Google-sterrenscores naast de vermeldingen geven aan hoe tevreden klanten zijn over elke dienstverlener. Dit geeft consumenten een idee of een bepaalde dienstverlener geschikt voor hen is, zelfs voordat ze op de resultaten klikken. Met deze vijf tips voor lokale zoekopdrachten laten we zien hoe dienstverleners hun bedrijven kunnen opnemen in de lokale zoekresultaten.

Lokale zoekresultaten worden organisch weergegeven. Ook hier zijn beoordelingssterren belangrijk, omdat ze helpen de aandacht te trekken en potentiële klanten veel meer geneigd zijn om bedrijven met beoordelingen en beoordelingssterren te vertrouwen dan bedrijven zonder.

Met ProvenExpert kunt u uw Google-sterrenbeoordeling integreren in uw website en ProvenExpert-profiel. Door Rich Snippets toe te voegen, kun je je Google-sterrenbeoordeling opnemen in je organische zoekresultaten en meer verkeer naar je website leiden. Dit verbetert op zijn beurt je ranking in de organische zoekresultaten. Je kunt hier meer over lezen in een fascinerend gastartikel in onze blog.

4. Ondersteunde platforms voor klantbeoordelingen

ProvenExpert ondersteunt een groeiend aantal klantbeoordelingswebsites waarvan je beoordelingen en ratings kunt verzamelen. Op dit moment ondersteunen we meer dan 470 beoordelingswebsites en platforms, en het worden er steeds meer.

Als je een specifiek klantenbeoordelingsplatform niet kunt vinden in ons huidige aanbod, stuur ons dan gewoon een e-mail. Ons supportteam zal uw verzoek behandelen en het ontbrekende platform voor u in gebruik nemen.

5. Hoe kan ik beoordelingen van andere websites importeren?

Door beoordelingen van andere platforms voor klantbeoordelingen samen te voegen, kunt u alle feedback van uw klanten in één profiel weergeven. U hoeft niet handmatig elke website af te struinen op zoek naar nieuwe beoordelingen. Met de aggregatiefunctie van ProvenExperts kunt u het aantal beoordelingen dat u hebt ontvangen op externe platforms weergeven in uw profiel, evenals uw totaalscore.

Volg deze instructies om externe beoordelingen te integreren in uw ProvenExpert-profiel:

Meld u eerst aan bij uw ProvenExpert-account (Bent u nog geen lid? Klik hier om u aan te melden).

Scroll naar beneden onder uw ProvenExpert-beoordelingen naar het gedeelte " Beoordelingen van andere bronnen". Klik op de blauwe pijl naar rechts om het uitklapmenu te openen. Klik vervolgens op de knop " Profiel toevoegen".
Klik eerst op de blauwe knop “ Profiel toevoegen”  om je beoordelingen en waarderingen van externe platforms voor klantbeoordelingen toe te voegen.

Klik eerst op de blauwe knop “ Profiel toevoegen” om je beoordelingen en waarderingen van externe platforms voor klantbeoordelingen toe te voegen.

Er wordt een laag geopend waar je de URL kunt invoegen van het klantenbeoordelingsplatform waarvan je beoordelingen wilt verzamelen.
Voeg hier de URL van het klantenbeoordelingsplatform in. Je kunt zoveel klantbeoordelingsplatforms toevoegen als je wilt. Dit voorbeeld bevat beoordelingen van bewertet.de, kennstdueinen.de en facebook.com.

Klik nu op “ Toevoegen”. Afhankelijk van welk plan je hebt gekozen, kun je met ProvenExpert beoordelingen verzamelen van maximaal 470 verschillende klantbeoordelingsplatforms.

Nadat je een platform hebt toegevoegd, wordt de informatie die je hebt opgegeven gecontroleerd door ons team. Je ontvangt een e-mail zodra het platform en de beoordelingen zijn geïntegreerd.
We nemen contact met je op per e-mail en externe beoordelingsbronnen en beoordelingen worden samengevoegd op je profiel nadat het ProvenExpert team zijn controle heeft uitgevoerd.

Klik op de knop “ Manage Reviews” om je samengevoegde beoordelingsprofielen te bewerken of te verwijderen, en om extra platforms toe te voegen. De beoordelingen die worden toegevoegd van websites die de aggregatiefunctie gebruiken, worden regelmatig automatisch bijgewerkt en zijn altijd zichtbaar in je profiel. We versturen ook wekelijkse rapporten om u op de hoogte te houden van alle nieuwe binnenkomende beoordelingen van externe platforms.

Het is aan u of u alle nieuwe binnenkomende feedback in uw profiel wilt opnemen of dat u deze alleen wilt gebruiken voor interne analysedoeleinden. Als u ervoor kiest om inkomende feedback te publiceren, worden de beoordelingen opgenomen in uw Google sterrenclassificatie.

Om onze eigen kwaliteitsnormen te handhaven, beoordelen we elke externe bron van klantbeoordelingen om de echtheid van de beoordelingen te verifiëren. ProvenExpert eist dat alle binnenkomende beoordelingen voldoen aan haar verificatienormen en dat alle feedback van klanten overeenkomt met producten en diensten die u daadwerkelijk aanbiedt. Met onze aggregatiefunctie kunnen zowel jij als je potentiële klanten al je beoordelingen in één oogopslag zien.
icon
Wil je ProvenExpert gebruiken voor jouw bedrijf?
Probeer ons PREMIUM-plan 30 dagen gratis en vrijblijvend uit, daarna word je automatisch overgeschakeld naar ons GRATIS-plan.
Ben je een serviceprovider? Op zoek naar de juiste service om uw reviewmarketingprogramma te beheren? Probeer ProvenExpert PREMIUM gratis uit gedurende 30 dagen. Na uw gratis proefperiode wordt u automatisch overgeschakeld naar ons GRATIS plan.

Is het moeilijk om feedback van klanten te verzamelen?

Nee. Met ProvenExpert kunt u uw allereerste enquête maken in slechts drie minuten. Met onze uitgebreide selectie van branchespecifieke vragenlijsten kunt u kiezen op welke aspecten van uw dienstverlening u zich wilt richten in uw enquête.

Is het duur om klantonderzoeken te analyseren?

Nee. Met ProvenExpert kun je helemaal gratis enquêtes maken, analyses uitvoeren en de resultaten weergeven.

Kunnen klantenenquêtes mijn Google-zoekresultaten verbeteren?

Ja. Uw beoordelingen kunnen worden weergegeven als een Google-sterrenscore om meer aandacht te vestigen op uw website, uw bedrijf meer authenticiteit te geven en vertrouwen op te wekken bij potentiële klanten.

Hoe zit het met mijn recensies en beoordelingen op andere websites?

ProvenExpert kan al je beoordelingen en ratings van andere platforms samenvoegen en je algemene rating weergeven in één profiel. Deze worden weergegeven als de algemene beoordeling in je openbare ProvenExpert-profiel. Afhankelijk van je plan kun je tot 470 websites met klantbeoordelingen integreren.

Hoe kun je omzet verhogen met klantbeoordelingen?

We vertellen je graag hoe. Neem contact op door een e-mail te sturen naar support@provenexpert.com of via Facebook, X, XING, of Linkedin. We helpen je graag met tips en suggesties.
ProvenExpert.com heeft 4,50 van de 5 sterren 5616 Beoordelingen op ProvenExpert.com
Algemene voorwaarden  |  Privacybeleid  |  Kwaliteit  |  Wettelijke kennisgeving  © 2011 - 2024 Expert Systems AG